måndag 28 juli 2008

renovering klar!











Äntligen blev sonens rum klart! Men vi hann inte riktigt i tid före sonens hemkomst i söndags kl 7 på morgonen. Mannen fick rosfeber fredagkväll och blev sängliggandes helt utslagen. Jag som är helt blåst vad gäller såga, borra och skruva kunde bara göra enklare ting.








Det var med stor bävan jag berättade för sonen när jag jag hämtade honom på morgonen att han kommer att komma hem till sitt hem men hans rum är borta. Det som skulle bli är inte färdigt ännu, men en säng finns det :-). Han skrattade och sa att han hade gissat att vi skulle göra något sådant för innan han stack hade pappa frågat honom så konstiga frågor om vad han tyckte om röda tapeter och jag hade frågat honom tidigare i sommar vilka favoritfärger han hade.








Väl hemma blev han lite chockad av den häftiga tapeten men innan kvällen när allt var klart var han mycket nöjd och bättre blir det när alla kompisar beundrar det.








Idag har jag också fått bara njuta av sol och bad och inte behöva vara inomhus för att renovera eller shoppa på IKEA. Idag har jag och de 2 yngsta barnen njutit i poolen och haft det så skönt.








Kvällen avslutades hos min bror som fyller år idag. Vi satt i trädgården och drack kaffe/saft och mumsade marängsviss.








I morgon åker jag och de 2 yngsta till Gullbranna camping och hälsar på svägerska och kusiner i 2 underbara dagar. Ska bli så roligt och skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

VA fint de blev !! :D