torsdag 7 augusti 2008

7 augusti



Det blev ingen bio igår. :-(

Alla biljetterna var slut, trodde inte att man var tvungen att boka mitt i veckan. Biljetterna är slut idag med, kanske får vi tid att gå på söndag.

Idag känns det som jag knyter ihop sommarens upplevelser och förbereder mig till jobbstart. I går när jag stog och strök dök olika minnen upp beroende på vilka plagg jag strök och jag kände mig mycket nöjd med vad jag hunnit med om i sommar. Jag hann med det mesta som jag planerade i början av sommaren. Men jag hann inte med att besöka min gamla moster och morbror som bor i Värmland. Måste planera in en helg till hösten...

Men jag han med många lata dagar i solstolen under parasoll med en deckare i handen. I gårkväll läste jag ut den näst sista boken som låg i "skaläsaisommar-högen". Denna sommar har jag frossat i Mari Jungstedt och Camilla Läckberg och har läst 7 böcker av dem sammanlagt. Den sista boken jag ska hinna läsa före jobb är Kalhed Husseinis Tusen strålande solar. Har läst Flyga drake flera gånger och har mycket höga förväntningar på denna bok.

Jag har hunnit med många middagar med vänner, biobesök och hunnit med både campingliv och sommarstugeliv. Jag har njutit av Spanien och hunnit med en hel del shopping. Jag och mannen lyckades renovera och skapa ett helt nytt rum till äldsta sonen och storstädat fulhall. Jag och barnen var på Rhapsody on Rock (tyvärr blev mannen sjuk och kunde inte följa med). Det har blivit många dopp i Medelhavet, insjöar, Östersjön och poolen, några mysiga spontana fika/dricka vin-tillfällen med grannen.

Det bästa är att trots att jobbet snart kallar så har jag fortfarande några fler trevliga stunder att se fram emot, fler middagar med vänner, födelsedagskalas, kräftor och kanske fler glas vin i augustisolnedgången.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Trsist att det var fullt men så är det här varje dag. Kram Maria