lördag 2 augusti 2008

Halva reapriset

Längtar till campinglivet!



Idag orkade vi inte packa badväskor och åka och bada. Barnen ville vara hemma och träffa kompisar och mannen ville hellre vara hemma och städa (hur man nu kan vilja det?)... Då fick jag ett sms att det var halva reapriset i många butiker i köpcentret i närheten.


Hela familjen utom dottern som redan var med grannpojken beslutade sig för att åka och reafynda.


Väl på plats letade vi och letade vi men hur mycket vi än letade hittade vi inget som vi verkligen behövde. Jo, jag hittade gympakläder till dottern. Nu får hon gympabyxor, långa, svarta och Puma-top i rosa. Tycker att hon har passerat gulliga tyllkjolar och ballerinadräkter. Få se om hon håller med om det.


Nu ska hon visserligen gå ytterligare ett år i förskolan med sina kompisar som är mellan 1,5-6 år, så de tycker väl inget om gympakläder men hon kommer kanske in mitt under läsåret i den förskoleklass som vi vill ha in henne och då har hon rätt kläder.


Nu är det bara 8 dagar kvar på min semester...

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Saknar med campinglivet! Vad är det för tjock människa i den möstrade tunikan?? Gah det är jag eller??? huva ;) Många kramar Maria