måndag 25 augusti 2008

måndag igen

Oj var försvann helgen?

Hann dock med en hel del. Rensade i dotterns garderob och plockade undan alla sommarkläder och plockade fram de få höstkläder som redan är inköpta. Tänkte röja i yngsta sonens garderob också men det hann jag inte. Däremot fotade och skrev jag 78 annonser till Tradera och ändå finns det mer att sälja. Så himla bra att ha Tradera!

Lördagkväll var familjen på grekrestaurang och åt och drack gott. Skönt med en trevlig avslutning på denna regniga och gråa dag.

Känner mig mycket bättre rustad för denna veckas utmaningar på jobb. Skönt när man ligger steget före där.

Annat är det hemma. Aldrig kan man planera hemmaaktiviteterna när man har hormonvilsna tonårspojkar. I dag var det yngsta sonen som fick "jagskaintegöravadnisäger"-flipp. Jag tog hans mobil och hotade med att inte fick tillbaka den mer om han inte gjorde som vi sa. Detta resulterade i att han stack hemifrån. 15 min senare upptäckte jag att han hade tagit min mobil, plånbok och nycklar.

2 timmar senare hade han gått av sig ilskan och jag fick komma och hämta honom där han var. Försökte prata med honom men vi får ta det riktiga snacket o morgon när allt har mognat lite. Det positiva med denna tråkiga händelse var att det visade sig att jag/vi har många med föräldrar i denna situation. När jag ringde runt till kompisars föräldrar och letade efter min son och berättade hur det låg till så sa alla "Åh så skönt att höra att fler har trotsiga tonåringar" och de lovade att kontakta mig om sonen dök upp. Samtidigt som de sa att nu vågar de också höra av sig till oss om deras ungdomar hittar på konstigheter.

Skönt med sådan respons. Det behövs i dessa situationer. För det går inte undvika att tänka tanken "Vad gör vi för fel som förälder?" eller "Är det bara vårt barn som är så här?"

Svägerskan ringde idag och berättade att hon ska få gå på en veckas kurs som jobbet betalar på KRETA. Så roligt för henne! Får jag följa med?

2 kommentarer:

Mindi sa...

Grekisk restaurang.... mums.
Jag älskar grekisk mat men jag har faktiskt aldrig testat en grekisk restaurang här hemma i Sverige. Nåja, i september åker vi till THASSOS så jag får ta igen det då. ;)

Stor kram
M I N D I

Mindi sa...

Det är från RUSTA! :)

Stor kram
M I N D I