torsdag 4 september 2008

ärtsoppa och pannkakor

...hade vi till middag idag. Mums! Mannen gjorde pannkakorna och de blev jättegoda. Jag har märkt att pannkakorna blir mycket godare med lactosfri mjölk. Dottern är lactosintollerant och därför lagar vi all mat lactosfri. Inget svårt att anpassa sig efter denna omställning för det finns massor med bra lactosfria produkter i alla livsmedelsaffärer. Dyrare blir det men det är överkomligt.

Mannen har varit 3 dagar i Belgrad och jobbat. Han kom hem igår kväll igen. Skönt med avlastning i hemmet igen. Denna höst har verkligen startat med buller och bång och jag har svårt för att slappna av och känna mig ledig. Värre blir det när jag ska fixa allt själv hemma också.

På jobb är det mycket med nya elever som ska hitta sig själv i sin utbildning (men jag har många goa ungdomar). Det är rörigt rent organisatoriskt men det börjar ordna upp sig nu.

Hemma är det kaos hela tiden, tycker jag. Stökigt överallt. Massor med högar som ska sorteras och fler annonser på Tradera väntas. Jag tillbringade tisdageftermiddagen och kvällen med att slå in 55 paket till traderavinnare. Barnen fick ingen middag den dagen, de fick fixa mackor själv.

Jag har drabbats av rensa-feber. Jag vill rensa ut, få bort alla onödiga prylar och lämna mer plats. Jag blir trött på allt som ligger överallt så jag längtar till helgen då jag kan fortsätta att rensa ut och få bort.

Måndagkvällen var det föräldramöte i yngsta sonens klass. Trevligt, men kostar massa tid. Jag har varit hos en ortopedtekniker och fått utprovat inlägg till skorna så att jag snart kan börja gå smärtfritt igen. (Har hälsporrar som är mycket plågsamt.) Dessutom har jag fixat mina skor hos skomakaren, lämnat in sonens ipod som inte fungerade, lämnat och hämtat sonen på trombonen, lagat middagar och haft trevliga snack med vänner.

Ja, ja det lugnar väl ner sig så småningom...

Jag vet några som ska få bebis till våren!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

åh bebis!!!VET JAG VEM DET ÄR? Jag tror hon är ett år yngre än mig och hade massa flugor i sitt hur en gång när vi sov där :) Sämmer det??

Fotograferande Maria sa...

GAH!!! Hälsa :)