söndag 26 oktober 2008

begravning, regn och fixardag

Mannen åkte till jobb redan tidig morgon. Han behövde fixa en hel del till veckan som kommer. Jag passade på att betala räkningarna. Då kom dottern infarandes och sa att hon måste klä sig fint för hon ska gå på begravning. Kompisens marsvin hade dött.

När jag lämnat dotter passade jag på att stryka i 3 timmar (jag strök aldrig förra helgen som jag skulle). Men nu är garderoberna fulla igen med med rent och slätt.

Jag och sonen pluggade i 1,5 timme och har snart kommit till hälften i boken.

Nu i kväll har mannen hjälpt yngsta sonen att städa rummet. Han har gjort det lite sisådär nu i 4 månader så det behövdes vuxenhjälp. Kusinen kommer i morgon och ska bo där så nu slipper hon få astmaanfall. Han hittade sina nycklar som han blev av med för 2 veckor sedan och en wii-kontroll som har varit borta sedan juli. Jag hoppades på att nagelklipparen skulle dyka upp men det gjorde den inte. Undrar var den är...

Ikväll blev det heta räkor med bandpasta till oss vuxna och dottern, grabbarna fick kasslersås i stället.

I morgon jobb, men sedan är det bara hemmajobb resten av veckan. Svägerskan med de två mellanstora barnen kommer till oss i morgon och stannar till onsdag. Så roligt!

Inga kommentarer: