lördag 25 oktober 2008

Skriet från vildmarken



Yngsta sonen måste plugga hela höstlovet. Bl a måste han läsa "Skriet från vildmarken" av Jack London. Vi satt tillsammans ett par timmar och jag läste högt medan han antecknade. Han ska skriva en lång läsjournal baserat på boken och hans tankar kring handlingen. Sedan gjorde vi en paus och jag och mannen åkte och veckohandlade. Döm om min förvåning när sonen självmant satt och pluggade när vi kom hem 2 timmar senare.

Idag har det varit lugnt och skönt. Jag har bara njutit av att det var fint hemma och hunnit med att fixa så mycket annat.

Till lördagsmiddag blev det ryggbiff, potatisgratäng på buljong och en stor sallad med massor med grönsaker och fetaost, ramlösa till det. Lite senare ska vi festa på te och äpplekaka som blev över sen igår.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Men nu belv jag HUNGRIG när jag läser om allt gott ni äter :( Snart ses vi!! Kram Maria