söndag 19 oktober 2008

Söndag igen...

och tiden bara rusar iväg. Suck! Hur gör man om man inte hinner med? Jag menar, hur länge orkar man bara speeda på? Kan man bara hoppa av? Får man chans till att hoppa på igen sedan när man hinner igen?


Jag minns de tillfällen när man fick och skulle hoppa av. Det var de två månader efter barnafödandet. Då kunde man bara stänga av yttervärlden och cocoona sig. Så härligt!


När vi är i Spanien så stänger vi också bara av och är tillsammans i familjen, underbart. Jag ser fram emot min minisemester med svägerskan om 3 veckor. Visserligen ska vi tokshoppa en del av tiden i världen mest hysteriska affär (men några timmar är det roligt) men sedan ska vi softa och bara ha det skönt och trevligt. Längtar!


Gårdagen gick i lugnt lunk. Yngsta sonen skulle handla en extern hårddisk, så vi hängde på jämförde. Han bestämde sig för en sort som finns i samma sorts butik som brorsan jobbar extra i så vi lämnar en beställning till brorsan och hoppas på lite rabatt. Mannen och jag veckohandlade för 744 kr!!! Visserligen handlade vi inget kött eller fisk för det har vi i frysen. Men om man inte handlar godis, massa bra att ha mat, dyra pålägg och detta kan vi unna oss idag mat, utan bara en massa nyttig frukt och maaaaassor med grönsaker så kostar det inte mer än 744kr.


På kvällen serverades det thaikyckling i kokosmjölk och massor med grönsaker, kycklingspett och thairis. MUMS!


Idag ska mannen hämta min bror när han har slutat jobbet för att tillsammans shoppa på IKEA. Egentligen skulle jag med men eftersom det blir på kvällen stannar jag hemma och fixar middagen. Idag ska vi äta fetaostfyllda älgbiffar med rotfrukter i ugn.


Jag ska plugga franska revolutionen men yngsta sonen som har omprov på detta på tisdag och stryka. Blä! Jag tycker inte om att stryka. Men nu finns inga kläder i mannens garderob, allt ligger i strykhögen, så jag måste ta itu med tvätten. Men mannen städar om han lyckas slita sig från sin bok, "Infiltratören" av Lars Wierup.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag längtar med!! I dag mer än nånsin,,,,, Har massor att prata om men vi har ju en helg på oss.