torsdag 13 november 2008

lång torsdag

Idag jobbade jag länge på skolan. Jag har så stora högar med rättningsarbete så jag var tvungen. Jag satt till 20.30 och då kom snälla mannen och hämtade mig. Jag har fortfarande mycket kvar men fick undan en klassuppsättning som ska redovisas på måndag på klasskonferens. Det kommer att bli en del hemma i helgen och i värsta fall några kvällar till nästa vecka.

För att stå ut i min ensamhet på jobbet laddade jag upp med te, russian earl grey, som är min påstefavorit. Jag tände en massa värmeljus på mitt arbetsrum så det blev riktigt mysigt.

Väl hemma sov dottern. Hon ringde mig dock tidigare på kvällen och meddelade att hon har tappat ett örhänge (till...suck! Det är en dyr affär det här med örhänge. Jag har köpt 4 par till henne men hon har bara ett komplett par kvar) Idag hade hon älskat brottningen.

Sönerna satt vid sina datorer. Äldsta sonen har köpt det nya WoW-spelet och känner sig nöjd med tillvaron. Yngsta sonen jobbade länge idag på skolan. Han visar sig vara riktigt haj på kontrollbord med ljud och ljus-knappar. (Tror jag det. Det har alltid varit hans favoritsyssla att trycka på alla knappar och se vad som händer.)

Mannen hade åter igen ställt sig vid spisen och serverade kycklingwok (med ärtor :( hm, onödiga extrapoints) och nudlar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snäll man du har!

Anonym sa...

Håller med:)