måndag 24 november 2008

måndag och vinter


Måndag igen. Denna helg gick mycket fort. Eftersom jag fortfarande är bredbandslös hemma snabbar jag mig med att skicka iväg ett blogginlägg från jobbet.
Äntligen har vi fått lite snö. Dottern har varit ute i timmar denna helg och bara lekt. Härligt! Sönerna har passerat denna tid då de tycker det är kul att vara ute hela tiden.
I lördags åkte vinterdäcken på. Skönt! Jag handlade, lyssnade på sonen som höll konsert på skolan, städade och pluggade litteraturhistoria med sonen. Mannen var borta några timmar på jobb.
Lördagkväll slutade med lasange och mys framför stjärnor på is.
Söndagen hade vi gäster. Det var trevligt! Vi käkade köttgryta med potatis, kladdkaka med färska jordgubbar och fikon till dessert. Kaffe med kanelbullar och banankaka lite senare. Vi pratade mycket spanienminnen eftersom vi var i Spanien samtidigt i somras. Få se om det blir Spanien om 1½ år.
(Utemöblerna åkte in i förrådet med buller och bång, så nu är det fritt fram att adventpynta.)
Kvällen avslutades med Wallander med sönerna i soffan.
Nu har denna vecka startat med buller och bång. Sonen ska skriva uppsats i morgon och skriva grammatikprov på fredag, så förhoppningsvis är vi "lediga" nästa helg....
Dottern ska på hörselkontroll med pappa idag. Hon har haft så många öroninflammationer så vi tycker att det har påverkat hennes hörsel. Det återstår att se.
Nu måste jag tillbaka till jobbet.
Middag ikväll; Chili con carne med sallad. (Denna veckas matsedel har yngsta sonen fått önska maten. Han tyckte att jag förnyade mig för dåligt.)

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Ah ett livstecken! Härligt :) Kolla bebisarna i min blogg! Kram