fredag 21 november 2008

Så blev det fredag igen

Man önskar ju nästan livet av sig när man bara ser fram emot helgen, nästa lov eller semestern. Som det har blivit. Min svägerska brukar säga att man ska stanna upp och njuta av livet nu. Hur gör man då? När alla krav växer som berg runt en kan inte jag bara sätta mig ner och njuta av nuet så lätt. Visst kommer det stunder som man njuter av men mest känner jag press och stress.

Nu håller i varje fall rättningshögen på att sjunka. En klassuppsättning kvar men den kan vänta till nästa vecka. Till helgen ska jag och yngsta sonen jobba med litteraturhistora och så ska jag hjälpa äldsta sonen med att skriva ett tal.

Jag ska också hinna tvätta, städa, handla och planera nästa veckans matsedel. Fönstren måste putsas före adventpynt (fast nu snöar det). Bilen måste få vinterdäck, men det ska mannen fixa. (hm utemöblerna står fortfarande ute...)

På söndag kommer en gammal arbetskamrat med familj på middag, så köttgryta ska göras och kaka ska bakas.

Åh vad skönt med helg och ledighet!

Bredbandet är fortfarande ur funktion så jag bloggar från jobbet. Återkommer igen på måndag och då förhoppningsvis hemifrån.

Ha en trevlig helg!

(Ikväll blir det kycklingvingar, majskolvar, grönsaker med dipp och räkmackor)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej malin. det e jag som ska skicka julklappspåsen till dej. så om du ville maila mej din adress så vor jag glad.
sen skulle man ju vilja veta lite vad du önskar dej = )
ejjapejja@hotmail.com