lördag 6 december 2008

Julshoppat klart

I dag har mannen och jag varit och julshoppat hela dagen. Vi hade inte så många klappar kvar att handla men det tog ändå tid. Yngsta sonens telefon åkte in för lagning för 2 månader sedan men vi har inget hört från 3 så vi startade i 3-butiken. Det visade sig att sonens fel beror på fuktskada, inget som går på garantin. Vi avslutade abonemanget och aktiverade ett nytt abonnemang för oss alla tre i familjen (mannen har telefon från jobbet). Nu får pojkarna varsin ny telefon, Sony Ericsson c702, 3000 sms + 100 kronor att ringa för i månaden. Vi ringer gratis till varandra inom familjen. Detta kommer att kosta mig 600 kr/måndaden. Låter kanske mycket men som det är nu kostar det 600 kr / månaden bara för mig och yngsta sonen. Nu får andra sonen också ringa för samma kostnad.

Men för att få telefon och en mamma som betalar deras telefon kommer vi att skriva konrakt på vad de ska göra/sköta för att få behålla telefonen. Nu hoppas jag på att de ska bli glada och tacksamma och därför anstränga sig att ta ansvar och hjälpa till utan tjat.

Nu har jag landat i soffan till stjärnor på is, fast egentligen borde jag gå ut i köket och baka en småkaka till. I morgon kommer grannarna på fika. Ska bli så trevligt, känns som om det var länge sedan vi träffades.

Idag fick dottern en påse Ahlgrens bilar i kalendern.

Nu börjar äldsta sonens önskematlista. Idag åt vi pasta med kasslersås.

Inga kommentarer: