torsdag 29 januari 2009

apelsiner

Jag borde göra vettigare saker nu än att skriva i bloggen. Men jag blev så trött efter min lunch att jag måste göra något lättsamt innan jag tar i med hjärnan igen.

Ja, vad ska jag då skriva om? Apelsiner kanske? Varför inte. Denna säsong har (och gör fortfarande) vi i familjen verkligen frossat i apelsiner. Jag handlar hem jättepåsar var tredje dag. Kanske är det därför som vi är så friska. (knack knack i trä) I år har jag kommit över att det är krångligt och äckligt att skala och njuter av den söta och friska smaken. Jag tar ofta en apelsin till 10-kaffet i stället för kaffe och något ätbart. Jättegott!

Idag har jag haft det lugnt under en lektion då min lärarstuderande höll i lektionen. Jag kommer ha en del guld timmar nu fram till v.12 då två lärarstuderande kommer att hålla i en del lektioner. Den ena har jag bara fått helt plötsligt men hon är inte ny och den andra har jag följt och handlett hela resan och nu är hon på sin sista termin. Så kul att få vara med från deras första nervösa framträdande tills nu när de är säkra och duktiga nästanfärdigalärare.

I kväll tar mannen brottningen för jag ska göra kycklinglevergryta till mig och mannen och köttbullar till barnen, potatis till alla.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Saknar er allihop! Kram Maria

Anonym sa...

Mums med levergryta.
Det måste jag göra snart.
Kram