tisdag 13 januari 2009

dyrt med tandläkare

Idag har mannen varit hos tandläkaren. Han brukar aldrig ha hål men denna gången hade han 3 mindre lagningar, 2700 kr. Jag höll på att tuppa av. Jag har tid den 30:de. Vet inte om jag vågar gå dit. Det kanske också blir dyrt.

Nu har vi läst ut Ninas resa av Lena Einhorn med en klass. Vi tycker det är en viktig bok, men den var svår, trög och sövande att läsa. Mycket malande. I min andra klass avslutar vi Skuld av Karin Alvtegen men den kommer säkert få bättre gehör.

Idag var hela familjen samlade till middagen strax efter 17.30. Rekord, att alla har hunnit hem och att maten var klar. Dagens middag; hamburgare med ugnsrostad potatis och morötter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyssnar på Skuld som talbok när jag tränar.
Den är lite långsam i mellanåt, men vet ej om det beror på boken, uppläsaren eller att jag behöver ett snabbare tempo när jag tränar:)
Kram