torsdag 8 januari 2009

Handlat på IKEA

Idag var mannen, dottern och jag på IKEA och handlade glas. Kom på att våra dricksglas inte räcker till 24 gäster i morgon. Det har gått sönder ett då och då, så nu var vi tvungna att fixa glas. Vi hittade hyfsade vardagsglas som passar både i skåp och diskmaskin, 35kr/6st. Helt ok. Vi passade också på att äta lunch. Dottern älskar IKEA köttbullar. De är nästan lika goda som mormors, säger hon. Vi vuxna åt kyckligfilé med varm bulgursallad och grön ärthomus. Det var mycket gott.



Vi hann också till systemet och handlade lite vin till helgen. Vi handlade all mat till festen på fredag och allt vi behöver till helgen för övrigt. Svägerska med man och 3 barn stannar kvar till söndag. Det ska bli så trevligt!



Dagens middag; Vux: ris med tonfiskröra

Barn: korvstroganoff med makaroner

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Nu packar jag förfullt! Ska bli så kul! Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

God fortsättning på nya året! Jag hade "städat" i länklistan och tappat dej, men nu är du på plats igen så jag kan följa dina dagar.

Jag blev så GLAD då jag ser att du gillar Into the Wild. Jag har annars känt mej ganska ensam om att vara förtjust i den. Jag gillar naturen och berättelsen.

KRAM från Eva