lördag 3 januari 2009

klippning, middagsgäster och filmspel


Vardag idag, men jag har svårt att få den här härliga fredagskänslan idag. Antagligen för att jag inte avslutar veckan efter en hård arbetsam vecka. Idag har i varjefall sönerna och jag varit och klippt oss. Under tiden städade mannen nedervåningen, jag städade övervåningen på nyårsafton.
Till kvällen kom Saras kompis T med sina föräldrar och vi åt middag ihop. Pasta med spenat och lax och drack vitt vin. I stället för dessert blev det kaffe/te med lussebullar och alla julkakor. Vi har verkligen trevligt ihop.
Vi spelade också spel tillsammans med våra döttrar, Astrid Lindgrens filmspel. Vi var uppdelade i två lag. Vår dotter surade när inte vi ledde och när det vände till vår ledning då surade kompisen. Det är inte lätt att hantera förlust eller ligga i underläge när man är 6 år. Men de tyckte det var roligt att spela med oss föräldrar som inte hade så mycket att säga till om i detta spel. Det gällde att ha alla A.L filmer fräscha i minnet som döttrarna hade. Men ett mycket trevligt spel.
I morgon ska jag gå på sexleksaks-party. Återkommer med rapport.

Inga kommentarer: