lördag 17 januari 2009

Lugna lördagen


Gårdagen blev mycket trevlig. Det kändes som det var min syster som tagit sin examen. Jag är så stolt över henne och jag är så glad för att hon har fått ett jobb som hon vill ha att gå till nästa vecka. Hon är så duktig min fina vän! Vi var tillsammans alla nära och kära och det är alltid så trevligt. Vi var på Lemongrass och det bjöds på underbar mat.



Jag åt grön papayasallad med räkor till förrätt, crispy beef med ris och sallad till varmrätt och creme brulé chokladsmak med kokosglass. Så gott! Mannen beställde avsmakningsmeny och fick då 4 smårätter till förrätt, 4 kötträtter och 2 grönsker till varmrätt och creme brulé lakrits med ingefäraglass till. Också gott! Men all mat som serverades såg mycket god ut.


Det blev mycket prat, många tal och alla var så stolta över P.

Tack så mycket, mina kära vänner P och M!

Efter maten gick sällskapet vidare till P:s svägerska men mannen var trött så vi åkte hem.

Väl hemma var bostaden fylld med 16-åringar som dottern körde med. Jag fick henne i säng och grabbarna stack ut. Yngsta sonen hade en kompis med hem över natten.

Idag har vi städat, tvättat, renbäddat, planerat matlista, handlat och nu sitter vi bara och gör ingenting.

Dagens middag; pasta med kasslersås

Inga kommentarer: