lördag 24 januari 2009

Prinsessor på is

Idag ska dottern få uppleva sin julklapp som hon fick av morfar och mormor G. Hon ska tillsammans med dem och halvkusinen M få se denna färgsprakande och underhållande show med alla disneys prinsessor. Vilken lycka! Nästan som jag är lite avundsjuk. Jag kommer ihåg när jag var runt 10 och pappa tog mig på Hollyday on Ice. Jag minns att jag var så imponerad och överväldigad av denna fina show. Det dröjde ända till jag som vuxen såg Fatomen på operan som jag blev lika uppfylld och imponerad igen.

Nu har mannen och jag varit supereffektiva. Före frukost (som åts klockan 11.15) så har vi städat hela huset, laddat maskin nr 3, sorterat på dotterns skrivbord och skrivit lååång handlelista. Nu ska vi iväg och storhandla. Klockan 3 kommer pappa med fru och kusin M hit och fikar kanelbullar, banankaka och oriokex.

Ikväll blir det köttfärsbiffar, grönsaksröra och potatismos och handbolls VM.

Inga kommentarer: