söndag 11 januari 2009

sköna söndag

Bild lånad av svägerskan

Så snabbt det har blivit söndag. Vill inte ha vardag snart. Känns jobbigt att ha en 5 dagars arbetsvecka framför sig. Den här helgen har varit/är så härlig, rolig och full med liv. Kusinerna har så roligt ihop och vi vuxna får så mycket vuxentid tillsammans.
Igår var vi en runda på stan och svägerskan fyndade lite till sin dotter. Jag var med sonen och lämnade in hans mobil, som efter 4 veckor slutat fungera, och hans ipod som också tjurar. Han har ju datorförbud sedan någon vecka, så nu känner han sig helt utesluten från omvärlden. Han har tydligen glömt hur han gjorde förr...
Igår eftermiddag/kväll spelade vi vuxna canasta. Ett kul kortspel. På kvällen åt vi lasange och jag gjorde efter grannens recept. Äntligen lyckades jag göra god lasange enligt mina barn. Alla åt med förtjusning. Senare på kvällen åt vi upp den andra kladdkakan.
Idag blev det sen frukost och så tog vi ett ryck med att bädda bort 5 extrasängar och möblerade tillbaka till ursprungsmöbleringen igen.
Idag har jag dessutom ställt fram motionscykeln i vardagsrummet. Nu har jag inget att skylla på varför jag inte motionerar. Jag har tänkt att gå upp kl 6 var morgon och gå ner och cykla. Först 10 minuter för att sedan öka successivt till 40 minuter. Eftersom jag fortfarande har ont i hälarna av hälsporrarna så har jag svårt för att gå långa sträckor. det är verkligen något jag saknar.
Idag ska vi äta kycklinggryta med massor med grönsaker och potatis till, kaffe och dammsugare. Sedan måste svägerska med familj åka. Snyft!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja visst är det så, att helgen är guld och höjdpunkten på veckan. Men vi får försöka hitta guldkanter på vardagen med.

KRAM från Eva