torsdag 15 januari 2009

Tulpaner, jag älskar tulpaner!

Det är så underbart med tulpaner! I går när jag kom hem så hade mannen köpt tulpaner. Jag blir så glad för dessa underbara blommor. Jag tror att jag ska satsa på att ha tulpaner i någon vas i hemmet under våren. Det kan jag unna mig i stället för godis.

Idag har jag blivit intervjuad av en akademiker som studerar i USA men bor i Tyskland och kommer från Sverige. Hon forskar inom interkulturell kommunikation vid Drew Universcity. Hon ville veta vad jag som lärare har lärt mig professionellt och personligt genom att arbeta i interkulturella klassrum. Vi (läs jag) pratade i över en timme. Lätt eftersom detta ligger mig varmt om hjärtat.

Nu ska jag bege mig ut i det fina vårvädret, sol och +5 grader.

Dottern ska på brottning ikväll, denna termin har kompisen slutat så nu får jag/vi köra båda turerna båda dagarna i veckan. Men äldsta sonen ska fixa kvällsfika ikväll: mackor, ägg, makrill och te.

Tänk att nu är det snart slut på arbetsveckan. I morgonkväll ska mannen och jag ut på restaurang och fira vår vän P som tar sjuksköterskeexamen idag. Hurra!

2 kommentarer:

Lasse sa...

Nu har jag antligen lart mig hur jag ska kommentera dina bloggar. Ha ett Gott Nytt Ar sa hors vi av. Halsa maken och jag hoppas middagen blir mumsig./Lasse fran ett soligt och 15 gradigt varmt MNE.

malin sa...

Lasse, tack för hälsningen. Vill också ha 15 grader plus...Kram Malin