torsdag 19 februari 2009

dagis på besök och IKEA



Idag kom dagis på fika. Så trevligt! Dottern var så lycklig över att få visa sitt rum, sina saker och allt annat som hon har pratat om på dagis. Det var stort! Vi fikade kanelbullar. Mums!

Mannen kom hem tidigt och gick och la sig. Han är dunderförkyld. Då passade jag och dottern på att åka till IKEA.

Vi handlade tyg till duk till kalaset på söndag (se bild) men när jag kom hem så såg jag att jag hade handlat 3 m i stället för 4 m. Så trött jag blir på mig själv. Hoppas att det räcker ändå. Jag köpte också 30 beigea mattallrikar. De skulle utgå ur sortimentet så de kostade 5 kr st. Jag köpte en stor plastlåda med lock till tallrikarna så nu har vi till kalasen och kan stuva undan hela lådan när kalasen är över. Vi är alltid 20-26 personer på kalasen så vi måste alltid mixa med det porslin vi har, men nu har vi alla lika. 200 kr totalt för låda och porlin, fynd!

Vi åkte in på Ica och handlade 2 kg kycklingfilé till. Nu har vi nog kyckling så vi klarar oss.

Ikväll ska jag med en kompis på konsert. Vi ska lyssna på Gipzy Kings and Queens, fartfyllt med massor med instrument. Härligt!

Dagens lunch; köttbullar på IKEA
Dagens middag; omelett till mig och korv stroganoff med makaroner till barnen och mannen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för senast!
Vi hade jätte trevligt.
Kram