tisdag 17 februari 2009

så skönt med ledighet

Jag såg House idag för första gången. Hade inget annat för mig så jag gav programmet en chans. Jag tror inte jag ska se det fler gånger. Jag tyckte det var mycket märkligt.

Jag följer inte så många serier nu och de jag följer har säsongsuppehåll, Cityakuten och Dersperate Housewifes. Jag förstår att jag har missat något när inte tittar på Grey´s anathomy. Undrar om jag kan hoppa in i morgon då det blir säsongstart för den serien? Vad säger ni som följer den?

Nu när jag är ledig tittar jag på en serie som aldrig verkar ta slut och det är hur lätt som helst att hoppa ur och in i den även om det dröjer länge mellan gångerna, Hem till gården. Jag fastnade för denna serie när jag var mammaledig för 7 år sedan men jag minns att mamma tittade på den på 70-talet också.

Idag har jag fått dit alla fransarna på min sjal men det krävs stor koncentration för att få till alla knutar som ska vara bland fransarna. Det går inte att göra samtidigt som jag tittar på tv eller fokuserar på något annat. Pratade med mamma idag och hon kommer nog också att beställa en sjal av mig och så har jag hört att min svägerska kanske också var intresserad. Stämmer det? Nu är jag ju varm i kläderna så det ska väl gå undan (om det inte hade varit för fransarbete).

Dagens lunch: korv med bröd

Dagens middag; spenatsoppa med ägg, knäcke och ost

4 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära vän! Saknar er! Greys är bäst!!! Finns ju att köpa BILLGT i Ullared Boxar alltså (jag har en av de första på traderna nu HELT ny) Jag har huvudvärk idag och vill också ha sportlov som ni Kramar / Maria

Josefin sa...

Håller med maria om att Greys är bäst men man missar nog mycket om man inte sett det från början... Rekommenderas att önska sig boxar i present kanske...
Jag blev jättenöjd med mina kläder från Meandi, hoppas du och dottern blir det också... Trist med trasig dator men du verkar ju ha en del andra talanger att sysselsätta dig med. Bakning och skickning är ju egentligen mycket "bättre" än att häcka framför dator... ;-)

Anonym sa...

Jag tycker nog Greys var bättre i början än nu... Men den är bra!

Snart börjar ju allra sista säsongen av cityakuten, det känns mkt märkligt att den inte ska gå längre...

Fotograferande Maria sa...

Förresten House är Konstigt! Men G gillar det...