söndag 1 mars 2009

Nu är det vår!

1 mars är häftigt. Äntligen är vintermånaderna slut och vårmånaderna är här. Tyvärr förstår inte vädergudarna detta alltid men säkert är att det blir ljusare för var dag som kommer.

I morse flög mannen till Montenegro och ska vara där till fredag. Trodde jag. Nyss ringde mannen och jag trodde att han var plats men sanning var att han fortfarande satt på flygplatsen. Planet är trasigt och ingen kan säga när det kommer nytt eller är lagat. Lagom kul att sitta på en flygplats hela dagen.

Till råga på allt fick mannen och jag bara sova två timmar inatt. Vid 2-tiden ringde telefonen och väckte mig. Det var äldsta sonen som var ledsen och skakad (jag trodde att han låg i sin säng och sov. Han skulle vara hemma senast kl 1 och han brukar väcka mig och tala om när han är hemma). Sonen hade blivit överfallen av en arg vuxen och hotad. Nu satt han hemma hos kompisen och mamman + en mamma till var där. Jag väckte mannen och vi åkte dit på en gång.

Grabbarna (3st) hade busat. De ringde på en dörr eftersom de visste att mannen innanför dörren hade ett fruktansvärt temprament. Mycket riktigt blev han tvärarg. 40 minuter senare så ringde de på igen, men då låg mannen gömd i buskarna och hoppade på den personen han hann upp först och det var min son. Min son blev slagen flera gånger, hotad om att bli krossad om han inte talade om vem som ringde på dörren. Naturligtvis blev sonen mycket rädd och skakad. En av mammorna hörde livet och fick slut på misshandeln. Hon försökte prata med mannen men han förtsatte och hota alla 3 grabbarna och deras mammor.

När vi kom hade mannen gått och vi åkte till polisen och gjorde en anmälan. Nog för att min son med kompisar inte var snälla, men en vuxen ska inte få ge sig på någon så. Dessutom såg mannen att det inte var min son som ringde på, sonen stod inte ens på hans tomt utan var ute på gatan och blev utsatt så av denna arga människa.

Sonen har fått flera knytnävslag i ansiktet och är öm på käken idag och lite svullen. Mannen hackade med fingrarna i pannan på honom flera gånger och där syns märken. Men mest ont har nog i hjärtat. Hoppas han och kompisarna (som annars är bra killar) tänker sig för nästa gång vad som är "roligt".

Det tog tid hos polisen och vi kom inte i säng igen förrän klockan 4.30. 6.30 skulle jag köra mannen till stationen. 6.50 tog jag ett trött adjö till mannen och körde hem och lade mig. 3 sekunder senare ringde mannen: "Tågen är inställda pga banarbete och ingen kan säga när ersättningsbussarna kommer". Det var bara att ta på sig och köra iväg igen. Hämtade mannen och körde honom till stationen efter banarbetet och körde hem igen. Nu var klockan 8 och jag ville bara sova. Då hör jag att yngsta sonen och hans kompis som sover över börjar vakna. NEJ! Jag vill sova..... och jag somnade och vaknade ett par timmar senare. Då satt dottern i soffan och tittade på tv och höll på att svälta av hunger. Yngsta sonen satt vid datorn och kompisen hade stuckit på konfirmationsträff.

Stackars man som inte har fått sova ikapp sig och i stället har fått sitta på en tråkig flygplats hela dagen.

Hoppas veckan börjar bättre i morgon än vad månaden började i dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp, härligt med mars :)

Trevlig söndagkväll :)

Linda sa...

Fy, vad är det för människa som gav sig på er son på det sättet?! :-( Kan tänka mig att han fick ont.

Och vad tungt att inte få sova mer än ett par timmar! Då är man bra trött dagen därpå.

Månaden kan helt klart bara fortsätta BÄTTRE än den började!

kram Linda

Anonym sa...

Började nästan lipa när jag fick tänka efter på det här :O
VEM ger sej på en av mina ögonstenar *arg* stryk ska gubben ha. HERREGUD folk är ju fanemej inte kloka!!!
Hälsa axel, hoppas han mår bra å dom andra med för den delen.
puss zandra <3

Anonym sa...

Fy vilken gräslig man ! Om de e nån som ska ha stryk så e de han. Usch !
Hoppas Axel är okej, Kram