onsdag 4 mars 2009

planerar fest

Idag har vi utvecklingssamtal med våra elever och inga lektioner. De flesta av mina elever är arabisktalande och vår kollega som hjälper till med att tolka är på FN-uppdrag i New York, så vi får skjuta på samtalen. Det innebär att jag får tid över till att planera fest.

Vi har en kollega som alltid fixar våra födelsedagar med roliga upptåg (Vi firar 40, 50, 60 0ch pensionär) och nu är det hennes tur att fylla jämt (60) och vi alla ska överraska henne med en rolig heldag som slutar med en hejdundrande fest. Hon älskar att dansa så nu har jag bokat Linedace till festen. Fler överraskningar är på gång men jag har inte fått klartecken från fler ännu så jag återkommer.

Idag ska jag också hinna med att baka den goda marängtårtan som jag fick hos min vän P när hon fyllde år i januari och handla en flaska champange. Vi firar jubilaren i skolan i morgon på vårt gemensamma kaffe, men festen kommer senare i april.

Inga kommentarer: