söndag 19 april 2009

härliga söndag

Nu är det tidig eftermiddag och jag har varit och tränat. Segt efter två sena kvällar med mycket vin båda kvällarna.Men nu är det skönt.

Igår satt vi tjejer och åt gott, drack gott och pratade massor.En av oss har precis gått igenom en skiljsmässa så vi pratade mycket om det. Under våra 16 år har vi haft många stora stunder tillsammans. Många fylla jämt-kalas, barndop, en vigsel, 2 skiljsmässor, många äktenskapsproblem har förhandlats och våra barn i alla åldersfaser har stötts och blötts.

Vi är 5 helt olika individer med helt olika karaktärer och om jag skulle mött dem i ett annat sammanhang tror jag aldrig att vi skulle brytt oss om varandra. Men den gemensamma upplevelsen att få sitt första barn och alla de känslor och frågor som uppkom utifrån det förde oss samman. Vi träffas 2 gånger om året och nästa gång är det min tur att få bjuda hem dem.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe i solen och sedan ska min vän A ge mig en härlig pedikyr och måla mina tånaglar. Hon är superduktig på detta och det är min julklapp från henne till mig somhar legat och väntat på rätt tillfälle.

Inga kommentarer: