fredag 17 april 2009

Så var det fredag igen, härligt!



Idag är det vanliga lektioner inomhus igen. Nästan så jag saknar de härliga friluftsdagarna. Igår promenerade jag med klassen i bokskogen. Vi orienterade inte men gick ett spår i stället. Klassen fick bestämma själv om vi skulle gå 2, 3, 7 eller 10 km spåret. De ropade enhälligt 7 km, så det var bara att traska på. Det roligaste ordet vi lärde oss var rotvälta och det vanligaste ordet blev vitsippa. Klassen skötte sig exemplariskt och de och jag var trötta men nöjda efter en heldag i solen och skogen. Innan vi bussades tillbaka till skolan avslutades dagen med dragkamp. Det var jobbigt men kul.

I gårkväll var jag alldeles mör i hela kroppen och fötterna värkte. Jag badade länge men värken i fötterna gav inte vika förrän efter en natts vila. Jag var så utpumpad att jag knappt orkade resa mig upp och laga mat till familjen. Det blev omelett för hela slanten, fast det uppskattades.

Jag följde inte med till träningen men sonen och mannen var där.

Ikväll ska vi till dotterns bästa kompis och äta middag och ha trevligt. Skönt att slippa laga mat en kväll. I morgon ska jag på tjejmiddag, så då kommer jag också till dukat bord. Härligt!

Ha en härlig fredagskväll och helg, om vi inte hörs innan!

Inga kommentarer: