söndag 5 april 2009

skopunkten

Att det helt plötsligt blev varmt och för varmt med kavat vinterstövlar, fick oss att åka till Skopunkten med dottern. Där är hon så van vid att hon bara kan gå runt och välja eftersom där är så billigt, så dagens besök kostade 534 kr och vi fick 1 par kängor, (typ converse), 1 par gympaskor, 1 par regnstövlar och 3 par ballerina i olika färger. Nu är hon redo för alla väder...

Vi har haft en lugn helg, märks att vi ska vara lediga en hel vecka till för vi har inte stressat. Vi har inte ens helgstädat! Det gör jag i morgon när jag har bakat 80 bullar, bakat en kladdkaka och fått färdigt köttgryta till 20 pers. Jo, vi ska ha kalas igen. Mannen fyller på tisdag.

Men vi har tränat i dag och idag var sonen med för att prova om det kunde vara en grej för honom också. Det verkar det vara!

Jag har fått tillfälle att prata med min kära väninna P också vid två långa tillfällen i helgen. Härligt! Skönt att få öra ur sig för hon förstår alltid. Just nu är det lite bättre mellan mig och sönerna man får vara glad så länge det varar. Äldsta sonen har klippt av sig allt hår och har 1 cm över hela huvudet. Ovant!

På torsdag kommer mamma med man och stannar till påskafton då de flyttar till min bror och svägerska, men vi kommer fortsätta att träffas. Kul!

Igår fick jag så mycket vår och sommarkänsla att jag bakade en rabarber- och jordgubbspaj och ringde in till grannen och bad dem sätta på kaffe för vi var på väg. Vi fick en trevlig stund tills Robinson började, då gick vi hem.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Synd ni bor så långt boer :( Hade gärnat smakat paj och lyssnat på tonårsbekymmer. Kort hårig son??? Oj det får du maila bild på. Kram Mari som ahr Me and I pary i morn om du fastnat för några av nyheterna ;)