söndag 26 april 2009

söndag och trött

Så var festen över som vi hade till kollegan i går. Hon blev mycket överraskad och glad åt sin dag. Vi åt god mat som vi beställde från Gräddhyllan. Först drack vi mousserat vin med jordgubbe i och hade ost och kex till. Buffé med massor med god kall mat och vin till det. Kaffe och tårta lite senare.

Efter maten kom ett Linedance-lag och visade upp sig och sedan fick vi alla lära oss en dans. Kul men svårt att hålla i ordning på alla stegen. Resten av kvällen blev det dans till en 2-manna orkester. Det var mycket lyckat med levande musik.

Mannen var med hela kvällen och hjälpte till med allt. Så skönt att ha honom med. Vi vet vad som ska göras till en fest och jobbar så bra ihop. Många beundrade mannen och tyckte han var så duktig. Undrar om han fick beröm för att han var man som kunde hjälpa till? Undrar om jag hade fått beröm om jag hade varit på hans jobb och hjälpt till, eller om det hade ansetts självklart att jag som kvinna skulle kunna vara till hjälp....?

Idag är jag lite trött. Men jag njuter av att festen är avklarad nu.

Inga kommentarer: