lördag 23 maj 2009

ensamma igen



Så fort en vecka går. Nu har moster och morbror åkt härifrån. Tråkigt. Vi har haft det så trevligt och det var så lätt att ha dem här. T o m grabbarna höll sams när de delade rum.

I torsdags var vi på dop. Min lilla brorsdotter har nu också blivit min och mannens guddotter. Hon sov sig igenom hela dopet. Efter dopet serverades alla på mat och kaffe med tårta. Vi hade strålande sommarväder hela tiden.

Dopklänningen som hon har på sig har alla mina och min brors barn haft, jag och min bror och min moster och mamma. Inte nog med det min mormor och hennes mamma har också haft den. Underklänningen finns i rosa och blått.

Igår planterade vi blommor i mina utekrukor, pelagonior, margetitor och petunior, rött, blått och vitt. Nu är vi sommarklara på uteplatsen.

Vi har också grillat en hel del denna vecka, men i går fick mannen stå under paraply och skydda sig mot ösregnet. Då blev det lamm, men vi har festat på karre och starka korvar också.

Idag blir det lugnt. Jag och barnen städar, tvättar och slappar om vartannant idag. Kanske blir det lite vin med grannen i kväll och så är det ju Robinsson ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fan!