torsdag 27 augusti 2009

Igår åkte hela familjen till stora köpcentret och handlade idrottskläder och skor. Äldsta sonen hittade både höstskor till vardags och idrottsskor, dessutom passade han på att köpa en sportjacka och t-shirt. Han handlar sina käder själv men denna gång betalar vi sportskorna.

Yngsta sonen behövde också 2 par skor men vi hittade bara ett par till idrotten. (Nu har mina pojkar 45:or!) Vi passade också på att köpa gympashorts och en t-shirt. Innan vi åkte hem hann han få tag i ett par jeans och för en del av sina födelsedagspengar köpte han ett headset med mick.

Om man är Nautilusmedlem så fick man 20% rabbat på allt i intersport-butiken, därför åkte vi dit och shoppade loss.

Middag blev på MC Donalds, något som inte jag och mannen röstade på men vi var 3 mot 2 så vi fick böja oss.

Jag hann inom Lindex och lade undan en hög till mig och dottern. Jag fick ju presentkort i födelsedagspresent men det låg hemma så jag ska inom snabbt idag och prova och ev handla. Det hade kommit mycket fina höstkläder.

Väl hemma var vi i sådana köpartagen att vi gick in på nätet och beställde lite mer kläder till pojkarna (munkjackor) och täningskläder till mannen på Ellos.

3000 kr kostade det oss men då fick vi mycket.

Inga kommentarer: