torsdag 3 september 2009



Idag ska mannen på kräftskiva med jobbet men jag ska hem och göra kalops till mig och mina barn.


Igår var jag för första gången på ett power pass på Nautilus. Vi styrketränar i grupp till musik. Jag har sett fram emot detta pass sedan jag började träna för 6 månader sedan. Men jag ville träna upp konditionen och styrkan innan jag gick dit. Jag blev svettig och en del muskler var riktigt darriga efteråt.

Ändå var jag besviken. Jag har svårt att sätta fingret på det som inte var bra, men övningarna var tråkiga, det kändes enformigt och musiken var sisådär. Kanske inte min grej trots allt. Jag ska ge det någon mer chans och då får jag se om jag ändrar uppfattning.


Fick en trevlig present i brevlådan igår. En bok. Vår vän Lars Andersson har skrivit en bok om sina (och lite om mannens) erfarenheter i Tadjikistan och Afghanistan. På andra sidan dödens fält heter boken och går snart att beställa på polisidrottförlaget. Jag läste ut den i går. Många roliga episoder men mycket tänkvärt och intressant också i boken, ibland satte man skrattet i halsen. Läs den gärna! Tack Lasse!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for de fina orden Malin. har precis kommit tillbaks till MNE och ska forsoka komma ifatt pa skrivbordet.