tisdag 29 september 2009

tisdag med bra flyt


Idag har vi börjat på ny bok i ettan. Paulo Coehlos Djävulen och fröken Prym. Jag har inte själv läst den men jag hoppas på mycket att boken bjuder på många litterära symboler som vi kan diskutera.
Efter jobb fyndade jag billig färsk kyckling på ICA och då blev det potatisklyftor, morotsstänger, lök, pakrika och kyckingfiléerna i ugnen. Gott! Barnen åt först medan jag och mannen var och tränade.
Nu sitter jag nytränad, mätt och njuter av lugnet. Pojkarna är på sina rum och pluggar och dottern sover. Idag känns det som det blev en bra dag när jag summerar.
Igår var en sunkdag. Jag var hemma med feber. Varför jag hade det vet jag inte men jag känner mig lite risig utan att kunna ta på vad det är, en idag var jag feberfri så då gick jag till jobbet.
I söndags köpte vi flygbiljetterna till Spanien. Vi åker den 19 juni och är borta i 3 veckor. Så himla härligt!

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Vilken härlig tisdag! Hoppas onsdagen också blir bra!

Härligtmed Spanien-resa! Vi har också bokat, vi åker till Turkiet 12 juni. =)