fredag 16 oktober 2009

fredag med tjejerna

I kväll kommer "mamma-gruppen" till mig. Min tur att bjuda hem tjejerna. Vi har hållt ihop som mammagrupp i 17 år nu. Vi väntade våra första barn för 17 år sedan och sedan dess har vi träffats regelbundet. Kul!

I kväll blir det köttryta som jag ska hem och göra till det ris/potatis och vin till. Till dessert blir det äpplekaka och vaniljsås, kaffe. I soffan blir det mycket prat och mera vin.

Mannen och barnen får inte vara hemma så de känner sig lite strandsatta. Men snälla grannen förbarmar sig och har bjudit in dem till sig på tacos.

Till helgen hoppas jag att mannen sätter på vinterdäck och tar in utemöblerna. Själv ska jag börja rensa i sonens rum som ska få renoverat på höstlovet och så har Han (läs vi) mycket att läsa i helgen.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Åh, vad kul! Tänk att ni träffas ännu?!

Min första mamma-grupp splittrades snabbt. Alla flyttade utom vi. Snopet värre.

Köttgrytan ser supergod ut! Recept? ;)

Kram,
AnnaSv