måndag 5 oktober 2009

På hugget igen...

Ny dag ny vecka! Härligt! Undrar om det är ginsengen som börjar verka nu för jag känner mig ovanligt pigg för att det ska vara måndagmorgon. Eller så är det för vi hade en så lugn och mysig morgon hemma. Dottern gick upp först av alla och gjorde sig i ordning, mannen är hemma idag för ah känner sig inte helt frisk så han gjorde god frukost till oss och vi hade inte bråttom för jag börjar en timme senare på måndagar.

Läste i tidningen att många är oroliga och inte alls säkra på om de ska låta sig vaccineras mot svininfluensan. Hur tänker ni? Jag känner mig mer orolig för vad vaccinet kan ställa till med än vad själva influensan kan ställa till med. Jag lät mina tonåringar själv få bestämma vilket de ville och de kommer inte att vaccinera sig, inte jag heller men mannen och dottern kommer att göra det. Hade jag varit själv om att besluta om dotterns öde hade hon inte heller fått vaccinet. Svårt beslut!




Visst är det underbar bild? Björnen är granne med min pappa och hans fru G.

4 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej Malin! Jag har inte svininfluensan nu, men jag är DÖ-sjuk ändå. Jag kommer ta vaccinet så fort jag kan och jag komemr se till att mina 3 barn som bor emam också får det snabbt. Jag litar på att det r det bästa att göra för vår egen och för vår omgivningsskull. Jag jobbar med de mest utsatt barnen som inte kan få vaccin, 1-2 åringar så lite för den skull också. Så tänker jag en febrig dag i sängen. Kram Maria

Helena sa...

Hejsan!
Jag kommer inte att vaccinera mig. Brukar (peppar peppar) ha bra motståndskraft mot det mesta. Mannen och pojkarna kommer inte heller att göra det. Lite andra spprutor blir det dock inför vår vinter-resa!!!
Kram

madde sa...

Hej vännen
jag o ungdomarna kommer att vaccinera sig (+ gubben). inte för att jag tror att det är någon fara om vi själva blir sjuka......jag har redan haft influensa i höst (troligen svinet) men eftersom inga tester gjordes så vet jag inte vilken det var......
Men jag tycker det är viktigt att vaccinera sig om man jobbar där man träffar många människor. typ skolor,lasarettet mm Där finns ju risken att du ska kunna smitta andra som blir väldigt sjuka o jag vill inte jobba för att göra andra sjuka........ därför tycker jag även att ungdomarna ska vaccinera sig - de har ett så stort umgänge o då kanske man hindrar smittspridningen lite......
hua vilket långt brev det blev......hihihi.....
ha en fin dag.....Madde

Anonym sa...

Jag tänker inte bli försökskanin i detta panikvaccin :O. Jag håller med dej malin, man blir säkert sjukare av vaccinet än själva influensan. Så mamma tyvärr du kommer inte övertala mej <3