måndag 9 november 2009

för 20 år sedan...














Idag för 20 år sedan kom jag till Sydney, Australien. En mäktig känsla! Jag hade längtat så länge till detta land. Det var en tidig morgon när vi satte fötterna i landet down under och jag och min reskamrat M hade varit ute i 2 månader redan. Vi hade varit i Thailand, Malaysia, Singapore och Bali, Lombok innan. Resan från flygplatsen till Kings Kross där vi skulle bo lyssnade vi på nyheterna på radion. Jag trodde jag hörde fel, att min engelska var så dålig att jag missuppfattade innehållet.... Berlinmuren rivs ner! Kan det vara möjligt? Ja det var det! Nu är det 20 år sedan. En händelse som inte alls känns som så länge sedan.

Jag och min reskamrat M tappade kontakten för ca 13 år sedan. Vi levde i olika livsfaser och det blev som det blev, men jag har alltid känt att vi kommer att återuppta kontakten. Nu har det hänt! Vi hittade varandra på facebook för ca 6 veckor sedan och har pratat med varandra där. Idag kommer hon och äter lunch hos mig. Ska bli så trevligt fastän jag känner mig risig idag.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Vad roligt att ni hittat varandra igen! Facebook har sina goda sidor!

Hoppas ni hade en trevlig lunch med många goda samtal!

Sköt om dig!

Kram,
AnnaSv