söndag 15 november 2009

så har de hänt igen...

Igår kväll sa dottern att hon trodde hon hade löss. Jag tittade noga men såg ingenting. När jag själv skulle gå och lägga mig drog jag några dra med luskammen över vasken och 3 stora löss hamnade i handfatet. Fy! Hur skulle jag kunna sova med vetskapen att jag har djur som kryper i håret? Jag undersökte söner och man men de hade inget, dottern hade redan somnat så det fick vänta.

Idag har det varit stora rensautlössen-dag. Dottern hade löss dock inte så många men ändå. Mannen åkte till apoteket och handlade lusmedel, 170kr flaskan! Vi har kammat och kammat och kammat. Nu är vi behandlade en första gång och ska upprepa detta igen om 9 dagar.

Alla sängar är nybäddade och lakan, handdukar och pyjamas ligger i hög och tvättmaskinen går varm.

Vi har haft löss en gång förut men det var mycket värre. Alla barnen hade massor med löss och jag var bara hysterisk. Men de försvann direkt efter första behandlingen så jag förväntar mig att det ska gå lika smidigt denna gång med den lilla mängd löss.

I morgon får dottern vara hemma från skolan men vi måste informera alla på skolan så att barnen blir undersökta.

Mannen ska vara hemma nästa vecka han har semester. Skönt! Hoppas det blir lite fint väder så vi kan promenera lite om dagarna, fast just nu är han dunderförkyld.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära nån vad det kan hända saker. Jag förstår att det verkligen är jobbigt med dessa otrevliga små djur. Men hoppas de försvinner snabbt. Kram Gerd

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jobbigt och precis nu Men så är det alltid :) Avklarat i alla fall. Hoppas du inte har små löss kvar som kryper över till mig i Falkenberg bara ;) Kram Maria