tisdag 24 november 2009

sol ute, måste jag putsa fönster då?

Svägerskan Maria har gett mig 1 månad grattis prova på lovefilm. Nu ska det tittas på film. Jag klarar inte av att koncentrera mig på något djupare men sliskiga kärleksfilmer går jättebra. I går såg jag en film med Richard Gere. Hans filmkyssar är inte att leka med!!! Idag ska jag nog se en annan film, Sherrybaby, fast det är ingen kärleksfilm. Men först ska jag ut och gå i solen.

Kanske borde jag putsa fönster i stället. 1:a advent närmar sig med stormsteg.

Igår fick jag en chock på ICA. Saffranen kostar 37.50 för 0,5g. Jag som har 2g i en sats. Nästan 160kr för saffranen i lussebullarna. Det går ju inte. Kan man baka lussebullar utan saffran. Nej! Får kanske hoppa över det helt i år då. Konstigt! Kan man ha julfika utan saffranbullar. Nej! Hur ska jag få ihop det?

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Köp saffransbrödet! Det gör jag :) baka lite eppaprkakor dock, för barnens skull.