onsdag 6 januari 2010

Sista dagen före jobb

Med risk för att bli tjatig, men nu har jag sett alla Grey´savsnitt som gått på svensk tv, så nu när avsnitten börjar till våren är jag i kapp. Hur ska jag klara att bara se ett avsnitt i veckan nu när jag är van vid att se 3-6 avsnitt på raken? Men jag har väl inte så mycket fritid då så jag hinner sitta framför tvn i timmar.

I morgon börjar jag jobba. Det känns jobbigt! Jag vet inte om jag är redo. Men jag måste slänga mig ut i jobbdjungeln för att känna hur det känns och därefter ta ställning till om det är rätt eller inte. Skönt att vi börjar med 2 studiedagar för då kan jag fokusera på mitt skrivbord och inte på eleverna, plus att jag hinner förbereda något till de första lektionerna nästa vecka. Men det kommer bli två låånga dagar, hade jag gått på schema direkt hade dagen varit slut klockan 12 i morgon och klockan 11 på fredag och det hade känts mycket bättre att få börja med två korta dagar.

Idag ska jag fika med frisörkompis, städa ovanvåningen och planera helgens evenemang med familjen från Jönköpings besök och sonens födelsedag.

Sov länge idag eftersom vi var hos våra goda vänner T och C och det blev sent innan vi om i säng, men nu ska jag sätta fart.

Inga kommentarer: