söndag 31 januari 2010

vit söndag

Denna helg är så lugn och skön. Vi bara softar och har det mysigt. Ute snöar det som bara den men det är ju inte lönt att gå ut och skotta förrän det har lugnat sig. I väntan på det ska vi börja titta på Jag Claudius. Är det någon som kommer ihåg den serien som gick för länge sedan på tv, 70-talet, tror jag? Jag minns att jag tyckte den var bra så få se vad jag tycker nu när jag tittar på den igen.

Igår betalade jag alla räkningarna och såg att vi knappt hade några pengar kvar efter att ha gjort klart månadens skulder. (Jag vill inte använda Spanienpengarna) Vi har nu i 3 veckor en budget på 940 kr att klara oss på per vecka. Jag såg utmaningen direkt och triggades i gång av detta med positiv energi. Detta ska vi klara! Så igår planerade jag matlista och gjorde handlelista för hela nästa vecka och åkte och handlade. Summan blev 1100 kr, men då handlade jag toapapper, toalettsaker, skafferisaker som räcker alla veckorna.

Igår blev det kycklingfilé i ugn med kokt potatis och rosépepparsås, blåbärspaj med vaniljsås till efterrätt. Idag blir det spagetti och köttfärssås.

3 kommentarer:

Anna sa...

Men det går ju inte att äta spagetti och köttfärssås på en söndag enligt din man... ;-)

Anna sa...

Men det går ju inte att äta spagetti och köttfärssås på en söndag enligt din man... ;-)

malin sa...

Anna: Jag vet, han har sagt det redan 2 gånger, men nu är det jag som bestämmer.... ;)