tisdag 23 mars 2010

Får inte vara hemmafru

Jag var hos terapeuten i går och fick mig en utskällning. jag är sjukskriven och jobbar 100%. Det är försäkringsbedrageri. Jag blev mållös. Jag går ju bara hemma och gör ingenting, tycker jag. Men hon har läst min dagbok och sa att jag får inte göra så mycket så jag måste sova 1-3 timmar middag var dag. Jag ska bara göra saker som ger mig glädje och energi.

Så nu blir det andra bullar! För baka får jag. Det ger mig energi och glädje OM jag gör det när jag vill för att jag vill och inte för att jag måste.

Gårdagen var en tröttdag och jag känner att jag är slut idag också.

Min bror med dotter har varit här en sväng. Jag passade A när bror var hos chiropraktorn och sedan kom han med frallor oh vi käkade frukost tillsammans. Mysigt! Äldsta sonen började inte förrän 11 idag så han fikade också med oss. Sedan cyklade han till skolan.

På väg till skolan blev han påkörd av en bil. Han klarade sig bra men har ont i handled och benet och är naturligtvis skakad av händelsen. Han har bara en timmes lektion idag och han bedömde att han klarade av den. När den är klar hämtar mannen honom. Bilen som körde på honom stannade inte ens utan bara körde vidare!!!!

Dottern är också hemma idag. Hon vakande i natt med dunderhuvudvärk och fick Panodil. Men 20 minuter senare var hon uppe och kräkte, så hon fick sova ut och vara hemma. Men nu mår hon bra. Kräkningen var bara en reaktion på huvudvärken.

Nu ska jag lägga mig i soffan och vila.

Inga kommentarer: