söndag 11 april 2010

Härliga uteplats

Idag skiner solen och det är 15 grader i lä i solen. Härligt! Jag ska brygga mig en kopp kaffe och peka näsan mot solen.

Jag har städat bort vintern på uteplatserna. Alla gamla bruna löv är bortkrattade, barren från julgranen är bortsopade och alla trasiga leksaker och annat skräp bortplockat.

Uteplatsen är den bästa platsen hos oss från nu till hösten. Här sitter vi, umgås, solar, grillar och festar. Nu känns det som säsongen börjar så smått. Grannarna grillade i går och jag längtar till vår första gång.

Igår bjöd mamma och hennes man oss på middag på restaurang i stan. Vi åt Thaimat. Men det blev en tidig kväll, så vi hann hem till körslaget och heja på Mojjes lag. Mannens kusindotter är med i kören så vi heja för fulla muggar på det laget.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Just den här tiden saknar jag verkligen en uteplats! Men nästa vår har vi en!!! =)

Njut av solen och kaffet på din uteplats!

Kram