lördag 17 april 2010

Tvättar i massor

Jag har mest softat och legat på latsidan de senaste dagarna. Vi har haft riktigt fint väder och kunnat sitta ute och njuta på uteplatsen. Jag blir sugen på att plocka fram utemöblerna men vi ska får vår uteplats omgjord av vår hyresvärd nästa vecka, så jag får vänta tills dess.

Vi ska få nya vindskydd på sidorna och så ska vi få stenplattor över hela uteplatsen. Nu har vi lite sten och lite gräs men gräset är mest uppslitet så det är mer jordplättar än grästuvor. Skönt att få sten över hela uteplatsen. Visserligen får vi fula cemtentplattor, men jag funderar på om man kan måla dem. Annars kanske man inte bryr sig så mycket. Jag får väl pynta med blommor i krukor.

Det enda jag gör alltid är att tvätta och tvätta och tvätta. Jag önskar att vi hade en stor torkvinda ute där jag kunde hänga ut all tvätt. Det luktar så gott med utetorkad tvätt. Men i stället fylls hela badrummet med torktvätt. Nu börjar äntligen säsongen då jag kan tvätta alla vinterkläder och hänga undan. Skönt att få mer plats i hallen.

Mannen har varit duktig som har bytt till sommardäck på bilen, tvättat den och städat den invändigt. Den glänser som ny!


Inga kommentarer: