tisdag 13 juli 2010

Hemma från Spanien






















Så gick 3 veckor i Spanien fort som som bara den, barnen blev mätta på sol och bad men jag och mannen skulle kunnat stanna 3 veckor till. Vi har haft det underbart med mycket badande, varannan dag poolen och varann dag stranden. Vi var flera familjer nere detta år och nära vännen M:s mamma har flyttat ner till Benidorm, så det var kul att känna personer där nere och vara och hälsa på varandra.

Vi behövde mest vila och ta hand om varandra och det var precis vad vi gjorde denna semester. Jag njöt varje dag och jag var så tacksam för allt härligt, underbart och trevligt vi hade.

Jag bestämde mig för att övervinna min vattenskräck och ville lära mig att simma på djupt vatten och doppa huvudet under vattnet utan att dö. Jag klarade det! Barnen räknade sekunderna som jag höll mig under vattnet och när jag väl hade simmat de första 25m på djupt ökade jag lite för var dag. Sista dagen i Benidorm simmade jag 700m, men i går hemma i friluftsbadet simmade jag för första gången 1000m. Så glad för det.

Sonen längtade hem till flickvännen. Nu är de återförenade och alla är lyckliga över att slippa höra hans tunga längtanssuckar. Men han hade det också bra med oss.

Äldsta sonen som bodde hemma klarade sig bra. Så bra man kan räkna med när man är 17 år och för första gången är ensam hemma. Här har varit fritidsgård i veckor, men de har haft det trevligt och grannarna sa att det hade varit ok. Några fester men inte alla dagarna och de städade så gott de kunde efter sig. Jag är stolt över honom att han skötte det så bra. Men han tyckte det var mysigt att få hem sin familj igen. Nu sommarjobbar han för fullt på ett café i stan.

Sommarvärmen har ju fortsatt hemma också. Härligt! Det ha tagit mig 3 dagar att packa upp, tvätta allt, plocka undan eftersom vi måste fika ibland, bada lite, äta middag och bara chilla då och då med en glass i handen. Vi fortsätter att njuta av ledigheten och tar hand om varandra.

Vi har haft många djupa samtal och vi kommer nog alltid minnas denna sommar som speciell, men det är tufft att vara ungdom och förälder till ungdom. Tufft men också stort när vi äntligen har börjat prata med varandra. Stort när vi enas och jobbar åt samma mål.

Jag mår så bra med mig själv och jag är så tacksam för att jag fått tillbaka mitt rätta jag och att vi håller på att få balans i vår familj igen. Det kommer att bli fler bergochdal-turer för så är livet men vi blir också starkare och klarar berg och dalar bättre.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Åhhhh! Vad fint du beskriver er resa! Det verkar som om ni har haft tre välbehövliga och underbara veckor tillsammans!

Välkomna hem, förrsten!

Vet du, jag hade planen att bjuda in dig som läsare till min resedagbok (som jag skriver i varje år när vi reser till Turkiet) men jag hann aldrig och sedan åkte ju ni också. Om du vill läsa om vår resa såhär i efterhand får du gärna göra det: http://www.mintur.se/medlemmar/annasv/ Där hittar du alla års dagböcker men inga bilder...

Ha det så bra nu och GRATTIS till att du fixar att simma längre och på djupt vatten nu! Härligt!!!

KRAM