onsdag 21 juli 2010

Medelhavshörnan


Efter en heldags slit med att handla på IKEA och på plantagen blev min Medelhavshörna påbörjad. Lite fler blommor ska dit i morgon och lite belysning och kanske annat som jag tycker verkar kul. Men idag hann vi bara med detta.

Flickvännen och y-sonen monterade ihop vårt stora fynd i till köket. Nytt fint matbord med 2 ilägg-skivor. Kostade 3500kr men nu såldes det för 1500kr. Vi var så glada när vi åkte hem och när ungdomarna slet med det i över 1 timme för att få ihop det. Väl på plats såg vi att det var FÖR stort. NEJ! Vad gör vi nu? Någon som vill byta sitt matbod till ett större?

Jag försökte övertala min väninna P att hon och jag kunde byta bord med antikbetsat var fel färg för henne. Jag får ringa IKEA och höra om det är möjligt att lämna tillbaka det. Skit också!

Vi avslutade kvällen med att äta lasagne och jordgubbar och glass på uteplatsen med pappa och hans fru.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

men vad synd att vi bor så långt ifrån varandra, jag hade kunnat köpa ditt bord. Vi behöver ett STORT! Fast du får säkert byta/lämna tillbaka det!