torsdag 5 augusti 2010

rensat

Idag kom jag äntligen igång med att städa nedervåningen. Jag försökte rensa under trappan och jag retade mig på dockvagnarna som bara står och samlar damm och står i vägen. Jag frågade dottern om det var ok att sortera bort hennes dockor och dockleksaker eftersom hon inte leker med dem längre. Jag trodde hon skulle protestera vilt men hon sa ja med detsamma. Jag fick dock inte slänga för hon ville spara sina saker tills hon själv fick barn någon gång.

Vi packade ner docksängar, dockvagnar, dockstolar, dockbilstolar, docksängkläder och dockleksaker men sedan tog det stopp. När hon såg Klara och Hugo (favoritdockorna) så kunde hon inte packa ner dem ännu. Det var ok, tyckte jag, Jag hade fått undan massor under vår trappa. Klara och Hugo fick sedan vara med och leka med barnen på gården.

Tänk vad stor min dotter har blivit nu. Snart har vi inga leksaker kvar längre. Det är bara dator, tv och tv-spel och skrivbord hon vill ha i framtiden säger hon,, precis som sina bröder.

Inga kommentarer: