torsdag 21 oktober 2010

snart så blir det helg... :)

Torsdagsluncherna är bäst. Då har jag avverkat alla jobbiga och besvärliga lektioner (som egentligen är trevliga men kostar såå mycket energi) för veckan.

Jag kan se en del ljusglimtar i tillvaron.
  • Sonen städade sitt rum kliniskt rent igår efter 3 månaders strejk. Han blev nog själv förvånad över skillnaden.
  • Mannen något mindre stressad (läs sur).
  • Andra sonen kämpar vidare med sina skoluppgifter. Han fick dock slopa scoutledaskapet i går för att hinna med sina skolarbeten.
  • Dottern hade hittat sina förlorade gympakläder i kompisens gympapåse, men i stället glömt att ta hem läxan. Som tur är är läxan till i morgon så hon hinner göra den.
  • imorgon får jag gå ut med goa tjejer och roa mig.
  • stoppet i toastolen har löst upp sig.
Dessutom konstaterade jag att tråkdieten Modifast trots allt gör lite effekt på viktnedgången:
-13kg just nu och detta trots små avbrott. Jag ska hålla på tills jag har gått ner 20kg och då ska direkt börja på VV.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

ÅH vad skönt att det var "lite mindre skit" idag :) Du är så du,tig med modifasten. Jag kämpar på med mitt Små steg Jag får inte tänka på HUR MYCKET jag ska ner...
Kram Maria!
http://mariasdagbok.blogspot.com/