fredag 5 november 2010

slottsvandring



Igår blev det mycket kungligheter, guld och kristallkronor. Vi var på vaktavlösningen. Det är lite pampigt men eftersom det var mitt i veckan var det ingen musik. Vi tyckte synd om killarna som skulle stå där flera timmar i snålblåst och inte fick de ha toppluva för öronen.

Efter vaktavlösningen gick vi runt på slottet. Åh
vad mycket guld, vackra kristallkron
or och annat fint vi fick titta på. Vi hann med 2 våningar och gick den guidade turen på festvån
ingen. Trevligt! Dottern blev dock lite besviken. Hon ville se kungens säng. När jag sa att han inte bodde här på slottet så utbröt hon: "Vad gör vi på detta slottet då??"

Efter slottet skulle vi till Hallwylska palatset och gå på spökvandring. Tyvärr var alla biljetterna slut, så vi gick och shoppade på stan lite innan vi åkte hem. Hemma gjorde mamma sina goda köttbullar. Jag höll mig till min drink... men de andra njöt av den goda maten.

Vi var ganska möra denna kväll så vi hamnade framför Robinson och sedan kallade sängen.

Idag ska vi se om vi får tag på återbudsbiljetter på Hallwylska. Annars går vi nog bara runt på stan och tittar lite.

Inga kommentarer: