söndag 19 december 2010

4 advent

Jag tycker om vårt vita vinterlandskap. Det är så sällan som vi har snö på vintern som får ligga kvar, så jag njuter av detta fina. Bara vägarna håller sig plogade så går det ju an.

En annan sak jag är barnsligt förtjust i är bjällrande, glittrande julreklam. Jag älskar dessa perfekta tecknade perfekta julbilder och så måste det vara bjällerklang i bakgrunden. Coca Cola brukar ha en bra reklamfilm nu vid juletid men i år är det Elgiganten som har en bra reklamfilm.

Jag älskar också dessa patetiska och sliskiga julfilmer som brukar visas till jul. Idag skulle jag vilja se Dickens Julsaga med den elaka och sura Ebenezer Scrooge som i slutet blir snäll och mänsklig.

Jag är så nöjd med att vara klar med allt som ska handlas. Nu kan vi bara gå hemma och pula och njuta. Vi ska baka pepparkakor dock eftersom de vi bakade åkte i golvet och blev smulor.

Naturligtvis ska vi titta på handbollen och hoppas på att tjejerna spelar hem guld.

Inga kommentarer: