torsdag 30 december 2010

näst sista dagen i år

I går var mannen och jag på bio och såg Cornelis. Den var ok. 3klappar av 5. Jag har alltid vetat vem han var och i grundskolan fick vi sjunga Brevet från kollonien och på radion hörde jag honom under alla år. Han dog bara 50 år och fick inte själv känna av sin stora berömmelse. Han rökte, knaprade piller och drack alldeles för mycket så kroppen la av.

När vi kom hem efter bion hade ungdomarna gjort god köttfärssoppa.

Nu på moronen när jag kom ner i köket låg det en en plåt med nybakad brownie. Jag ser fram emot dagens fika.

Idag ska jag gå lite på rea med ungdomarna. Flickvännen vill gärna hitta något nytt till nyår.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Vad tyckte greta om filmen?? undrar min man ;)

kram Maria
http://www.mariasdagbok.blogspot.com/