lördag 25 december 2010

Och tomtarna kom


Vi har lyxen att få två tomtar på julafton, tomtemor och tomtefar. Efter en lång väntan under hela dagen så blev det äntligen dags för tomten. Ungarna fick naturligtvis alldeles för mycket. Dottern fick sin keyboard och nu klinkas det hela tiden, sönerna fick en varsin platt-tv och mannen fick en Seiko klocka.

Jag fick en hög med böcker.

Alla som befarades snöa inne gjorde inte det utan vi kunde alla fira en fröjdefull jul. Alla mina 4 föräldrar kom och min ena lillebror. Vi körde hela kittet med Kalle Anka, sill, lax , jansson, skinka, kålrotslåda, brunkål och köttbullar, pusta i soffan tills tomten kom, pakethysteri, risgrynsgröt och massor med julmust.

Idag har vi mest tagit det jättelugnt. Det var nästan vindstilla och sol, så jag och mannen tog en promenad. Det var skönt men KALLT.

Hemma efter promenaden bjöd vi in grannarna på glögg, mandelmusslor, choklad och så slängde vi oss i soffan och såg på Kommissarie Späck.

Vi har också möblerat om i dotterns rum så hon fick plats med sin keyboard och i Yngsta sonens rum så han får plats med sin tv.

I kväll ska vi äta tacos.

I morgon ska vi hem till min bror på middag.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Hej! Det låter som om ni har haft en härlig julhelg!

Många kramar!